Course image ДО - Маркетингови изследвания в омниканална среда ДО - Маркетингови изследвания в омниканална среда
Омниканален търговски бизнес

Маркетинговите изследвания на пазара са широко използван инструмент, както от изследователите, така и в търговската бизнес практика. Маркетинговите изследвания позволяват да се натрупа значителна информационна база предимно от първични източници на информация с цел решаване на конкретен проблем свързан с контактните аудитории на предприятието. В резултат на данните, получени от провеждането на маркетингови изследвания, търговският мениджър получава база за вземане на правилни стратегически, тактически и оперативни решения. Развитието на омниканалния модел на търговия повишава несигурността на пазара и неговата динамика и издига допълнителни предизвикателства пред търговеца за да посрещне потребностите и изискванията на потребителите. В резултат на това, провеждането на регулярни и разумно конструирани маркетингови изследвания са възможност за аверсия на пазарните рискове и адаптиране на омниканалния бизнес модел към спецификите на потребителското поведение в конкретния бизнес.

Дисциплината развива знания у студентите в областта на същността, етапите на маркетинговото изследване, източниците на набиране на информация, видовете и методите за изследване на пазара, конструирането на извадки, разработването на електронни въпросници и анализа на получените резултати чрез използване на професионален софтуер. В съответствие с препоръка на Съвета на Европейския съюз (ЕС) от 22 май 2018 г. учебната дисциплина изгражда и развива математически компетентности чрез прилагане на статистически подходи за анализ на резултати и развитие на логичното мислене; цифрови компетентности чрез използване на софтуер за електронно анкетно проучване и специализиран чуждоезиков софтуер за анализ на резултати от маркетингови изследвания; предприемачески компетентности, чрез формулиране на стратегическо и критично мислене при решаване на конкретни бизнес проблеми.